Je li suština napada na „Zlatiborac” medijski reket, a na Halal Agenciju politički obračun u režiji ministra trgovine

Sertifikat potvrda kvaliteta
Januar 23, 2019
Saopštenje Agencije za sertificiranje halal kvaliteta u vezi medijskih napada na kompaniju “Zlatiborac d.o.o.”
Februar 8, 2019

Je li suština napada na „Zlatiborac” medijski reket, a na Halal Agenciju politički obračun u režiji ministra trgovine

Da bi meso stiglo u Srbiju svaki uvoz sirovina prati rješenje Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede –  Uprave za veterinu, kojim se utvrđuje da ne postoje veterinarsko-sanitarne smetnje za uvoz pošiljke i laboratorijske analize da je pošiljka zdravstveno ispravna i bezbjedna za upotrebu. Tabloid blizak ministru trgovine,željan senzacionalizma, ali i reklame, kako se ističe, napao je bez ikakvih osnova i dokaza kompaniju „Zlatiborac“. Iako se nigdje ne spominje Agencija za certificiranje halal kvaliteta na čijem je čelu Samir Tandir, također je napadnuta. Umjesto da radi na izvozu, urušava ugled srbijanske firme, ne samo na ovom prostoru već i u svijetu. Stoga, postavlja se pitanje je li suština napada na „Zlatiborac“ medijski reket, a na Halal Agenciju politički obračun u režiji ministra trgovine.

Agencija za sertificiranje halal kvaliteta kao regionalni lider u oblasti sertificiranja halal standarda u potpunosti stoji iza svojih klijenata, kaže se u saopštenju i dodajeda je “Zlatiborac” d.o.o. kompanija koja već deset godina ima implementiran halal standard kvaliteta i s ponosom ističemo da su oni dio naseg portfolia, koji uz njih čine i sve druge najveće regionalne kompanije. Tokom brojnih kontrola koje smo imali u kompaniji “Zlatiborac” d.o.o. niti jednom nisu imali nikakvo odstupanje od standarda BAS 1049:2010. Podsjećamo javnost da je bilo kakav uvoz mesa u Republiku Srbiju nemoguće izvesti bez rješenja Ministarstva poljoprivrede šumarstva i vodoprivrede-Uprave za veterinu, kojim se utvrdjuje da ne postoji veterinarsko sanitarna smetnja za uvoz pošiljke, i labaratorijske analize da je pošiljka zdravstveno ispravna i bezbjedna za upotrebu, te su tvrdnje o zdravstvenoj neispravnosti mesa apsolutna neistina. Agencija za sertificiranje halal kvaliteta uz ovu dokumentaciju zahtjeva i prateću halal dokumentaciju o porijeklu sirovine. Cilj ove prljave kampanje jeste da se ugrozi ugled Agencije, kao i naših klijenata. Agencija će pred nadležnim Sudom pokrenuti spor protiv portala koji su objavili ove lažne navode.

Kompanija „Zlatiborac“ izložena neosnovanim optužbama, kako se navodi u saopštenju, obratila se Agenciji za certificiranje halal kvalitete, nadležnim institucijama, ostalim proizvođačima i svojim potrošačima, a u cilju sprečavanja širenja dezinformacija, zastrašivanja i uznemiravanja javnog mnjenja, te pokušaja da se naruši ugled ove kuće.  Kompanija Zlatiborac u svom poslovanju u potpunosti poštuje sve odredbe Zakona o bezbednosti hrane i svih važećih pravilnika, koje propisuje Republika Srbija. Imajući u vidu da svaki uvoz sirovina prati rešenje Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede –  Uprave za veterinu, kojim se utvrđuje da ne postoje veterinarsko-sanitarne smetnje za uvoz pošiljke i laboratorijske analize da je pošiljka zdravstveno ispravna i bezbedna za upotrebu, ispoštovani su svi mehanizmi za kontrolu ispravnosti uvozne sirovine i obezbeđena zdravstvena ispravnost iste za ljudsku upotrebu, te su neosnovani navodi o nepodobnosti korišćenja uvoznih sirovina.

Osim toga, kontrola sirovina zagarantovana je i međunarodnim standardima u oblasti kvaliteta i bezbednosti proizvoda, koje kompanija ispunjava, a za čiju primenu je nadležna Služba kontrole kvaliteta u kompaniji Zlatiborac. Jedan od standarda kvaliteta koji ispunjavamo je i Halal standard. Više puta do sada isticali smo značaj Halal standarda za naše poslovanje, ali i svoj vrlo odgovoran i posvećen pristup ispunjavanju svih zahteva koje Standard pred nas postavlja, svesni svega onoga što Halal sertifikovan proizvod znači u životima naših potrošača islamske veroispovesti. Svaka namera da se korišćenjem dezinformacija i poluinformacija ispunjavanje zahteva Halal standarda dovede u pitanje, predstavlja najgrublje kršenje prava i etičkih principa, koje za cilj ima narušavanje reputacije naše kompanije i širenje panike među potrošačima. Prenošenjem senzacionalističkih tekstova, koji obiluju netačnim interpretacijama dovodi se u pitanje, ne samo reputacija, etičnost i zakonitost poslovanja kompanije „Zlatiborac“, već i svih ostalih proizvođača u Republici Srbiji, kaže se između ostalog u saopštenju.